Ostatnie Wpisy

GRU

16

linkologia.pl spis.pl
 

 Jesteśmy uczniami klasy 1 w. Blog prowadzą dwie osoby: Mikołaj K., który uczy się na cukiernika i interesuje się cukiernictwem. Magdalena D., która uczy się na fryzjerkę i interesuje się fotografią. Wybraliśmy taki temat, ponieważ oboje interesujemy się zdrowym trybem życia. Chcielibyśmy Wam przekazać jak prowadzić zdrowy styl życia. Z góry dziękujemy za odwiedzenie naszego bloga :)

zdrowystylzycia   tagi:

GRU

16

linkologia.pl spis.pl
 

  

Zdrowe, pożywne śniadanie jest problemem wielu osób. Zazwyczaj jemy je w biegu. Nie patrząc tak naprawdę co spożywamy. Najważniejsze jest to, żeby posiłek można było szybko przyrządzić i tak samo szybko go zjeść. Jest to bardzo mylne myślenie. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i wiedzą to nawet przedszkolaki. Powinno dać nam energię na cały poranek i zrobić wszystko, żeby przyśpieszyć nasz metabolizm. W dzisiejszym poście skupimy się na tym jak powinno wyglądać pożywne śniadanie. 

Śniadanie powinno składać się z około 30% naszego dziennego zapotrzebowanie. Jeżeli Wasze zapotrzebowanie energetyczne wynosi np. 2200 kcal, to właśnie 30% z tego powinniście zjadać na śniadanie.

Zbilansowane śniadanie powinno zawierać białka i tłuszcze. Nie powinno zabraknąć w nim również błonnika. Naszym zdaniem podczas śniadanie jedynymi węglowodanami prostymi powinny być owoce. Wybierajcie produkty, które zawierają węglowodany złożone. Starajcie się, żeby Wasze śniadanie zawierało wszystkie potrzebne dla dobrego funkcjonowania organizmu substancje.

Co możemy zjeść na śniadanie?

Oczywiście znana przez wszystkich i uwielbiana owsianka ze świeżymi owocami i np. garścią orzechów.

Kolejnego dnia możecie przygotować grzanki z chleba razowego, do tego jajko na miękko/jajecznica czy co tam lubicie.

Mała ciekawostka:

Nie wiem czy wiece, że 8 listopada obchodziliśmy dzień zdrowego śniadania. My nie mieliśmy pojęcia, ze takie święto istnieje. Dopiero dzisiaj się o nim dowiedzieliśmy. Mamy nadzieję, że Wy świętujecie je przynajmniej 330 razy w roku (resztę zostawiamy Wam na grzeszki). 

Pamiętajcie o różnorodności. Sami jesteśmy wielkimi fanami owsianki i moglibyśmy jeść ją codziennie. Jednak staramy się urozmaicać swoje śniadania przygotowując np. zdrowe naleśniki, omlety, pyszne kanapki z chlebem razowym i warzywami.

Jak wygląda Wasze śniadanie? Zjadacie je na spokojnie czy najczęściej robicie to w biegu, w drodze do pracy. szkoły. Przyznajcie się, kto z Was zjada pierwszy posiłek w ciągu dnia do godziny po przebudzeniu się? Co najczęściej pojawia się na Waszym śniadaniowym stole? 

:)

Pozdrawiamy,

Madzia i Mikołaj :)

 

 

zdrowystylzycia   tagi:

GRU

09

linkologia.pl spis.pl
 

http://tipsforwomen.pl/pokochaj-wode-5-sposobow-na-regularne-picie-wody/

 

 Wiele osób ma problem z regularnym nawadnianiem organizmu. Sami się z takim zawsze zmagaliśmy. Woda nie jest naszym przyjacielem. Oczywiście jest nierozłącznym elementem naszej diety. Jednak długo walczyliśmy z tym, żebyśmy się przynajmniej trochę polubili. Postanowiliśmy podzielić się z Wami 5 sposobami, dzięki którym nie mamy problemu z wypijaniem odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia.

Dla nas to było zbawienie. Wielka motywacja, dzięki której wiedzieliśmy ile wody wypiliśmy, ile czasu mi to zajęło i jaką ilość powinnam jeszcze wypić. Dzięki dostępowi do statystyk, widzieliśmy jak z dnia na dzień zaczynamy przyzwyczajać się do regularnego picia wody. To naprawdę działa! Takich aplikacji jest mnóstwo. Ja Wam mogę polecić „WATER YOUR BODY”.

2. Butelka pod ręką

Kiedy zaczeliśmy nosić w torebce butelkę wody, zaczeliśmy naprawdę coraz częściej po nią sięgać. Niestety, kiedy jej nie mieliśmy, nie czuliśmy pragnienia i mogliśmy kilka godzin nic nie pić! Nawet nie chcemy myśleć o tym jakie to nie zdrowe. Pamiętajcie, miejcie wodę zawsze przy sobie. Wtedy na pewno będziecie po nią sięgać. 

:)

3. Wody smakowe

Oczywiście nie mamy na myśli tych dostępnych w sklepie, które na odległość śmierdzą chemią. Jeżeli nie możecie wypić zwykłej wody, dodajcie do niej ulubione owoce. Teraz w każdym większym sklepie kupicie specjalne butelki do wody, które możecie myć i mają duży otwór do którego bez problemu wrzucić kawałki owoców. Kosztują niewiele, a potrafią zmotywować do picia. Nie oszukujmy się, estetyka jest ważną sprawą. Jeżeli coś wygląda dobrze i smakowicie, z chęcią po to sięgamy. Tak właśnie jest z wodą z dodatkiem owoców w dobrej butelce. My kupiliśmy w IKEI za około 13 zł i służy bardzo długo. 

4. Nie tylko woda nawadnia!

Myślimy, że wszyscy o tym wiedzą. Niestety często się o tym zapomina. Możecie wybierać ulubione herbaty, rozcieńczać świeże soki z wodą. To wszystko też należy wliczyć w dzienny bilans. Oczywiście zwykła woda zdecydowanie powinna w nim przeważać.

5. Motywująca tabelka na lodówce

Jeżeli motywują Was drukowane tabelki na których możecie skreślać ilość wypitej wody, koniecznie skorzystajcie z takiej opcji. Wielu osobom naprawdę to pomaga. W internecie znajdziecie mnóstwo gotowych tabelek. Jednak my radzilibyśmy, żebyście przygotowali sobie taką tabelkę sami. W końcu dzienne zapotrzebowanie na wodę nie jest u każdego z nas takie same.

Pozdrawiamy, Mikołaj i Madzia ;) 

zdrowystylzycia   tagi:

GRU

02

linkologia.pl spis.pl
 

 Przyznajemy się, uwielbialiśmy kiedyś nocne podjadanie i do dnia dzisiejszego czasami nam się zdarza. Zazwyczaj są to jakieś małe przekąski typu garść pistacji, kiedyś mogliśmy pochłonąć wieczorną porą naprawdę duże ilości jedzenia. Wiemy, że nocne podjadanie mimo tego, że jest bardzo przyjemne, jest również niezdrowe dla naszego organizmu, dlatego postanowiliśmy z nim walczyć. Dobrze jest ograniczyć je do minimum, a jeszcze lepiej pozbyć się go całkowicie z naszego życia. Jak sobie z nim poradzić? Odpowiedź znajdziecie w tym poście.

Jedną z przyczyn syndromu nocnego jedzenia jest stres, który w ciągu zniechęca nas do spożywania posiłków i doprowadza do tego, że wieczorem zaczynamy nadrabiać za cały dzień i dostarczać organizmowi wielkiej dawki jedzenia. Nieregularne spożywanie posiłków, pomijanie śniadania, które jest najważniejszym posiłkiem dnia, dieta zbyt uboga w magnez, również mogą  prowadzić do nocnego podjadania.

Żeby zmniejszyć ryzyko tego syndromu, powinniśmy unikać tych błędów. Trzeba się również trzymać zasady, ze ostatni posiłek w ciągu dnia zjadamy 2 godziny przed snem. W tym wypadku nie powinno być żadnych wymówek!

Nieważne czy sięgacie w nocy po jabłko czy pączka. Obie rzeczy w tym wypadku nie są najlepszym rozwiązaniem. Kiedy czujecie, że nie możecie sobie poradzić i wasza silna wola jest za słaba, warto jest napić się czerwonej bądź zielonej herbaty lub po prostu wody, która dodatkowo napełni organizm.

Nocne podjadanie może być również spowodowane cierpieniem na SRED lub NES!

Osoby chorujące na NES mają problem z zaśnięciem lub kontynuowaniem snu po przebudzenie się. Aby spokojnie zasnąć, muszą zjeść cokolwiek. Zdarza im się, że rytuał nocnego podjadania powtarza się kilka razy w ciągu nocy. Po przebudzeniu nie czują w ogóle głodu. Nie mają potrzeby zjedzenia śniadania, a ich pierwszy posiłek pojawi się najczęściej po 12.Wiedzą, że to co robią jest niedobre i czują przez to wstyd. Często się do tego nie przyznają. Dzięki temu, że zjedzą przed snem, mogą spokojnie regenerować siły w nocy. Kiedy próbują z tym walczyć, mogą zapomnieć o jakimkolwiek zmrużeniu oka.

SRED dotyczy mniejszej ilości osób. Jest to zaburzenie odżywiania powiązane z lunatyzmem. Osoby cierpiące na SRED nie są świadome swojego nocnego podjadania. Jest to znacznie niebezpieczniejsza choroba od NES. Takie osoby potrafią wyrządzić sobie w nocy krzywdę. Często ich nocne gotowanie kończy się wielkim bałaganem w kuchni, a czasami nawet katastrofą.

Kiedy nie potrafisz sobie poradzić z nocnym podjadaniem i podejrzewasz u siebie jedno z zaburzeń odżywiania, najlepiej wybrać się do lekarza, który zrobi wszystko, żeby Ci z tym pomóc.

Nocne podjadanie często jest spowodowane stresem lub bezsennością i jest pierwszym z objawów powstawania złych nawyków. Oczywiście nic Wam się nie stanie, jeżeli raz na jakiś czas pozwolicie sobie wieczorem na więcej. Jednak najlepiej ograniczyć je do minimum i wyeliminować ze swojego planu dnia wszystkie błędy, które właśnie do niego prowadzą. Przyznajcie się, kto z Was czasami podjada w nocy? :) Może udało Wam się wygrać walkę z podjadaniem? Słyszałyście o zespole SRED i NES? Może macie w swoim otoczeniu osobę, która się z którymś z tych zaburzeń zmierzyła?

Pozdrawiamy Mikołaj i Madzia ;) 

http://tipsforwomen.pl/nocne-podjadanie-jak-sobie-z-nim-radzic/

zdrowystylzycia   tagi:

LIS

18

linkologia.pl spis.pl
 

http://tipsforwomen.pl/jak-pogodzic-zdrowe-odzywianie-z-praca-lub-szkola/ 

 Wiele osób uważa, że nie da się pogodzić zdrowego odżywiania z pracą lub szkołą. Chcielibyśmy dzisiaj udowodnić Wam, ze się da. Tak naprawdę wszystko zależy od Was, od waszego zorganizowania, a przede wszystkim od Waszych chęci. Pozytywne nastawienie i chęć wytrwania w swoim postanowieniu, to klucz do sukcesu. Oczywiście w takim wypadku nie da się wybrać drogi na skróty. Coraz więcej sklepów oferuje zdrową żywność. Możemy już ją spotkać nawet w sklepiku szkolnym czy na stołówce w pracy. Mimo wszystko tak naprawdę nie wiemy jak jest skomponowany posiłek, ile czasu minęło do jego przygotowania i jakie produkty zostały użyte. Dlatego zachęcam Was do przygotowywania sobie lunchboxów, które w takim wypadku są zbawieniem i naprawdę pomagają połączyć prace, szkołę ze zdrowym odżywianiem.

Co powiecie na plastikowe pojemniczki z żywnością?

Jeszcze jakiś czas temu ludzie wstydzi się wyciągnąć swoje jedzenie w miejscu publicznym i po prostu je zjeść. Na szczęście takich przypadków jest już coraz mniej.

Oczywiście przygotowanie posiłku, który możecie wszędzie ze sobą zabrać jest trochę pracochłonne ale bez przesady. W 10 minut możecie przygotować sałatkę z tuńczykiem, pyszne kanapki z pieczywa razowego czy warzywne chrupki z jogurtem naturalnym, Jeżeli należycie do grona osób, które rano mają problem z wyrobieniem się na czas, najlepiej przygotować taki posiłek przed pójściem spać. Pamiętajcie również o butelce wody, którą zawsze powinniście mieć przy sobie.

Przygotowywanie własnych posiłków jest również dużą oszczędnością.

Pomyślcie sobie, że za hamburgera z budki trzeba zapłacić około 10 zł. Za taką kwotę Wy możecie przygotować lunchboxy na 2 dni. Mało tego, macie pewność, że są zdrowe i nie nabawicie się żadnych rewolucji żołądkowych.

Oczywiście ważne jest regularne spożywanie posiłków ale wiem, ze nie zawsze jest to możliwe. Najważniejsze jest to, żeby Wasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne zostało pokryte. Jeżeli spóźnicie się z posiłkiem godzinę, naprawdę nic Wam nie będzie.

Nie szukajcie wymówek! Lunchboxy są idealnym sposobem na połączenie zdrowego odżywiania z pracą i szkołą. Oczywiście trzeba poświecić trochę swojego czasu ale naprawdę warto. Jeżeli nauczycie się już systematyczności, połowa sukcesu będzie za Wami. 

A Wy nosicie ze sobą plastikowe pojemniczki z posiłkami? Co najczęściej się u Was w nich znajduje? Może macie jakieś proste i szybkie przepis na zdrowe smakołyki?  :)

Pozdrawiamy,

Mikołaj i Madzia :)

zdrowystylzycia   tagi:

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123

Ksiega gości

Księga gości

Kategorie postow

Brak kategorii

mojaprzmiana | financezmg | obca1947 | jazia | mow-mi-dobrze | Mailing